21.7.2013 Cesta Anchorage - Seward

Ráno začínáme klasickou americkou snídaní. Čeká nás cesta do Sewardu. Než vyjedeme, musíme do obchodu zakoupit pár "drobností" jako je repelent (ne, bez toho opravdu Aljašku nepřežijete) a medvědí sprej. Vyrážíme do Walmartu. Koupit se tu dá snad všechno, včetně slušného výběru sebeobranných pomůcek od rolničky až po brokovnice. V řadě všech nebezpečně vyhlížejících mě jednoznačně oslovila ta nejmenší a růžová - tak snad i v divočině je důležité mít styl, ne? :-)

Pár kilometrů od Anchorage děláme všude „jé, jé, jé“ a fotíme jako zběsilí japonští turisti. Taky hodně ukazujeme prstem...;-) Nádherná příroda a prostory tak rozlehlé, až se tají dech. Zastavujeme se v Portage Glacier a fotíme tu nádheru kolem. Naše první setkání s místními. Jsou fakt milí, jako všichni, které v dalších dnech potkáme. Hned se s námi dávají do řeči - odkud jsme, na jak dlouho jsme přijeli, co plánujeme...nabízí nám sušenky, doporučují místa, které stojí za to vidět.

Pokračujeme v cestě s krátkou zastávkou v místní ZOO. Naše první setkání s losy, soby, medvědy...Co dodat, zase „jé, jé, jé“... Ovšem za pár dnů si říkáme, proč jsme tam vlastně jezdili, protože "jéééé" potkáváme i při cestě volnou přírodou. Místní zajímavostí je ale bizoní stádo. Tento poddruh bizonů prý již skoro vyhynul, zdejší stádo je dle místních informací zřejmě jedno z posledních svého druhu na světě. Je plánováno, že v roce 2015 je vypustí do přírody.

Opouštíme Alaska Wildlife Conservation Centre a jedeme se ubytovat. Máme krásné místo v kempu u moře. Postavíme stany a jedeme se podívat na Exit Glacier. Náš první aljašský ledovec. Dojít se dá až úplně k němu, a tak zážitek hodnotíme jako úžasný. Po pár dnech je nám ale jasné, že na naší cestě toho uvidíme ještě mnohem víc a že tohle byla především celkem fajn turistická atrakce. Na druhou stranu, kdy máte možnost skoro se dotknout se ledovce...

Těšíme se na večeři a přemýšlíme, na co z našich zásob máme největší chuť. Jenže ejhle, plynová bomba Coleman koupená na Aljašce nesedí na vařič Coleman koupený u nás. Ne že bychom to pro jistotu předem neověřovali v Hudy sportu...:-) Sníme tedy po studenu co máme a na spravení chuti to zapijeme slivovicí. Prevence především, že ano :-) Už teď je nám jasné, že zásoby nebudou stačit. Naše dovolená se následující dny nese v duchu obrovského množství vypitého piva a Jim Beama :-) Jdeme spát, zítra nás čeká výlet za velrybami!